“Deli Bando” albümse, piyasadakiler ne?

Doğruyu söylemek gerekirse ilk albümü “Hayvanlar”ın farkına vardığımda albüm müzikmarketlerde çoktan ve çoktan tükenmiş, 2.el albümler satan internet sitelerinde bile zor bulunur olmuştu. O zamanlar Twitter da yoktu, sosyal medya bu kadar sarmamıştı hayatlarımızı. Ama tutmuştu, sevilmiş ve bağırlara basılmıştı o “ilk” albüm işte. İyi müziği seven, iyi müzik dinlemeyi önemseyen o az ama öz dinleyici, Yasemin Mori ismini ve tümüyle özgün şarkılarını hızla ve kolaylıkla kişisel belleklerine ve yaşamlarının tam da içine almaktan çekinmemişti. Video klipleriyle süslediği “Aslında Bir Konu Var”, “Mutsuz Punk” ve “Nolur Nolur Nolur”un da ötesindedir albüm aslında. Çok daha fazlasıdır, arşivliktir, baş tacı edilesidir. Değerini bilenlerce edilmiştir de.

Belki 3, belki 5, çok zaman geçmişti evet. Artık zamanı gelmişti ve Mori, artık herkesin ondan beklediği “ikinci” albümü tamamlamalı ve dinleyicisini yine kendine bağlamalıydı. DokuzSekizMüzik etiketiyle yayınlanan “Deli Bando” adını verdiği albümü öncesinde “Dünya” ile belirdi bir gün dijital müzik platformlarında. Yine özgün, yine farklı, yine mor inekti işte. İlk dinlediğimden itibaren hala taptığım bir şarkı, ismine tezat biçimde bu dünyadan ve toprak parçasından değil de bambaşka bir dünyadan gibi sanki (Çok uzun yıllar önce Maria Rita Epik ve 21.Peron’un “Seviyorum” adlı bir LP’leri yayınlanmıştı ve o albümdeki şarkılarda da bu şarkıda yakaladığım aynı hissi yakalamıştım, Maria Rita Epik de çok yetenekli bir vokaldi). Geçen sezon ilgiyle izlediğim “American Horror Story”nin tema müziğindeki gerilimi hissettiren “Uçurumlar” şarkısının sözlerine bayıldım. Albüme adını verdiği şarkı dışında özellikle hareketli tınıları ile “Gerenimo” ve “Muşta” da çok dikkat çekici. “Venüste Uyandım” ve  “Üzerimde Kehanetin” gibi nutkumun daha çok tutulduğu kimi şarkılarında müziğin ve müzikle beraber her türlü duygunun en uçlarında, en doruklarında gezen Mori’nin dünyasını “tanımlamak”, onu bir kategoriye sokmaya çalışmak veya yaptığı/söylediği müziği başkaları ile karşılaştırmak, bu genç yeteneğe yapılacak en büyük kötülüklerden biri olsa gerek. O tümüyle özgün, tümüyle “kendi” ve ciddi anlamda alkışı hakediyor çünkü.

Başta bazı bestelerde imzaları olan Korhan Futacı ve Barlas Tan Özemek olmak üzere Yasemin Mori’yle birlikte “Deli Bando”yu ortaya çıkaran ve bu gerçekten “iyi” albüm için emek harcayan tüm müzisyenlere sevgi ve teşekkürlerimi sunuyorum. Piyasada “müzik” diye bize kakalanan b.k çukuruna layık onlarca albüm ve şarkı varken, “Deli Bando”yu nasıl bir kategoriye sokmak lazım, inanın bilemedim?

Olcay Tanberken (DikkatMüzik!)

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s