“Bakarsın Umduğundan İyi Geçer Yaz..” -Öptüm, Sezen.

İlk kez 2 hafta önce Kral Tv Müzik Ödülleri’nde seslendirdiği 2 şarkısını görücüye çıkaran ve daha o gece doğrusu benden tam not almayı başaran Sezen Aksu’nun “uzun zamandır beklenen” (klişeler klişesi bu cümle bu kez çok sahici ve samimidir, lütfen yani!) albümü “Öptüm” nihayet piyasada. Piyasaya çıktı çıkalı da hem evde, hem ofiste hem de telefonumda playlistimden eksilmiyor.

“Bakarsın umduğundan iyi geçer yaz…Öptüm, Sezen” güzellemesiyle kapağa yerleşen albüm adını çok yaratıcı bulmakla birlikte (ki bu dizeler Şarkı Söylemek Lazım albümünden “Şen Şarkı”nın bir mısrası ile Sayım şiirinde geçen “Öptüm”ün birleşmesiyle bu albüme isim olmuş) belki Sezen logosu biraz daha sade olabilirmiş diyorum. Sezen’e bu albümde eşlik eden ekibin birçoğunu da beraber gördüğümüz kapak resmine ise bayıldığımı söylemeliyim (Sezen’e şarkılarda eşlik edenlerden Türkiye’nin en şahane bayan vokallerinden Tuba Önal da orada, evet!).

DMC etiketiyle hafta sonundan hemen önce yayınlanan albümü son 4 gündür aralıksız dinliyorum (bunu en son Sezen’in Deniz Yıldızı albümünde yapmıştım!). Çıkış parçası Unuttun mu Beni, gerçek bir Sezen klasiği olacak kadar “zamansız”. Düzenlemede 2 şarkıda daha imzası olan Alper Erinç‘e rastlıyoruz (Diğerleri Ballı ve Arkadaş Şarkısını Duyunca) ki bu her 3 şarkı da kanımca albümün en akılda kalan şarkılarından. Arkadaş Şarkısını Duyunca tam bir film kapanışı, son sahne şarkısı kıvamında. Yıllanmış şarap gibi, yazılmış ve söylenmiş tüm Sezen şarkılarının üstüne enfes bir sos, bir tamamlayıcı, bir özet gibi. Başka kimseye yakış(tıra)mama durumu da var tabii, yalnız ve yalnızca Sezen’e yakışabilecek bir şarkı Arkadaş Şarkısını Duyunca. Bir veri olarak alır mısınız bilmem ama ne yalan söyleyeyim, albümün belki de dönüp dönüp (biz eskiden “sarıp sarıp” da diyorduk, kasetler ve ah o 90’lar!) “en çok dinlediğim” şarkısı bu oldu. Ayar ise adeta Düğün ve Cenaze’den fırlamış gibi. Mithat Can Özer‘in düzenlediği şarkı tam bir Balkan şarkısı tadında, kıpır kıpır ve çok eğlenceli.

Nazan Öncel’in Sezen’e hediye ettiği Ballı ise beklediğimiz gibi, Öncel şarkıları kıvamında. Şaşırtmıyor ama eğlendiriyor, çünkü Nazan Öncel’in tüm hareketli şarkıları gibi kıvrak, dokunaklı ve gülümsetiyor. Zamanı geldiğinde (radyo rotasyonu, video klip, vs.) albümün en önemli hitlerinden biri olarak çalınıp dinleneceğine şimdiden bahse girerim. Hatırlarsanız ikilinin bir süre önce samimi ev ortamında birlikte poz verdiği ve basına yansıyan kareleri de büyük ses getirmişti. Dilerim ki bu şarkılar ve bu dostluk hiç bitmez..

Slowlardan Vay ve Acıtmışım Canını Sevdikçe’ye özellikle bayıldım. Nasıl bir açıklaması olabilir ki? Dokunuyor ister istemez. Yıldırım Türker‘in bu albümdeki 2 şarkı sözünden biri olan Acıtmışım Canını Sevdikçe, Sezen Aksu’nun bestesiyle sözden şarkıya dönmekle kalmamış, sizi bin parçaya bölecek kadar keskin bir hançere dönüşmüş. Albümün en iyilerinden biri kesinlikle buysa, bir diğeri de şimdiden birçok müzikseverin favorisi haline gelen Vay. Mithat Can Özer‘in düzenlediği şarkı gitar soloları ve vokal fısıldaması ile kısa zamanda bir fenomene dönüşecek kadar -sessiz ama iddialı- bir eser. “Vay yine mi keder ama artık yeter / Yine kapıda kara geceler / Vay çileli başım ortasında kışın İyice beter” dedikçe Sezen, sizin de bin beter olmanız o kadar da zor olmuyor.

Sezen Aksu’nun “20 yıldır her albümde bestelemek için çok çabaladım, “tamamdır” dediğim bir melodi bulamadım. Ama bu defa oldu bence…” dediği Cemal Süreyya’nın Sayım adlı şiiri de albümde yer alan bir diğer şarkı. Bence de “tamamdır” bu, buram buram Sezen kokuyor.

Kaçırıcam Seni, Aşka Şükrederim ve kapanış şarkısı Ah Felek Yordum Beni (biraz fazla mı gürültülü ne?) bu albümde “olsa da olur, olmasa da olur” dediklerimden. Bütünlüğü bozan bir yanları olduğunu söyleyemem, yalnızca albümün geri kalan şarkıları kadar “iddia” taşımıyor sanki, ya da ileride geriye dönüp bakıldığında diğerleri kadar akılda kalıcı olmayabilir. En sonda “Hidden track” olarak Unuttun mu Beni’nin demo kaydını duyuyoruz, bu da hoş bir sürpriz olmuş.

Eklemek istediğim bir nokta da aranjörler konusu. “Öptüm”de 5 farklı müzisyeni (Alper Erinç, Aykut Gürel, Mithat Can Özer, Ozan Bayraşa, Aytuğ Yargıç) kendi dünyaları ve ayrı yetenekleri ile aynı albümde böylesine güzel şarkılar ile buluşturmak da bir başka marifet olarak göze çarpıyor.

Albüme genel olarak  baktığımızda her şarkıda insanı başka dünyalara götüren, “yeni” diyemeyeceğimiz (ve bundan şikayet de etmediğimiz) “yine” o bildik “Sezen” var kulağımızda. Ve önceki yüzlerce şarkısının yanına koymanız için zamanın her bir köşesine sizi hiç ummadığınız yolculuklara çıkarmaya (savurmaya mı demeliyim?) hazır yine. Bir kez daha!

Olcay Tanberken (DikkatMüzik!)

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s